עמידה מול קהל

🌹תדמיינו את עצמכם יושבים בארוחת ערב וצריכים להודיע הודעה חשובה למשפחה
או בישיבת צוות עם מצגת שאתם צריכים להעביר...
מה אתם מרגישים?
בדיוק על זה אני רוצה לדבר...
כשאתם מתנסים בעמידה מול קהל,
הנה כמה טיפים שכנראה יעזרו לכם לעבור את זה בשלום...

📌ראשית להשרות נינוחות, פתיחות. נתקו עצמכם "מרעשים" העלולים להפריע.
קחו אוויר, נשמו אותו במלאו, פשוט לנשום באופן סדיר. לא להאמין!..
הנשימות הסדירות הם אלה שיעזרו לכם להתגבר על פחד במה.
📌שכנעו את עצמכם שאין פחד. וצאו לדרך בבטחה. נכון שנדרש מכם תעצומות נפש
ויכולות שאין בנמצא בשיחות חולין.
לכן נדרשים מכם מאמצים ומיקוד שלא בא לכם באופן טבעי.
📌נסו לעקוב ולראות איפה הידיים שלכם נמצאות.
שפת הגוף שלכם מסגירה אתכם לא פעם.
📌היו בטוחים בעצמכם, שולטים ויודעים בוודאות את החומר.
חייבת להיות לכם שליטה בידע (במובן הרחב) בו אתם הולכים לדבר.
אחרי-הכל בחירת הנושא עליו בחרתם לדבר או שאתם אמורים להציגו, הוא בנפשכם.

עמידה מול קהל

🌹לא פעם אתם נדרשים לעמוד מול קהל ולדבר.
לא פעם אתם נדרשים לעמוד מול קהל ולהצחיק.
אלו שני מצבים המציבים בפניכם אתגר.
המצבים הופכים לקשים אם לא יודעים מה באמת נדרש מכם.
ומה מצפים מכם. איך ניתן לרתק ולעניין קהל כל פעם מחדש?

🌹אתחיל בחלק השני הכי קשה לדעתי. להצחיק קהל!
לעמוד מול קהל שונה ומגוון כל פעם מחדש ולהצחיק.
זו משימה לא קלה אך מאתגרת במיוחד.
לשם כך נדרשים מיומנויות, ידע, ניסיון, שליטה במצב, בטחון ולבסוף כישרון.
למרצים, לאומני במה ולכל מי שעומדים מול קהל ומנסים להיות המצחיקים,
עצה קטנה כגדולה לי אליכם. לא לנסות להצחיק!
כמה שזה נשמע לא הגיוני. להצחיק זו הפעולה האחרונה עליה הייתם מתמקדים.
הצעתי אליכם להתמקד בעיצוב הדמות, הלבוש, האסתטיות, הנעימות,
הצורה בה מתנהלת הדמות הניצבת מול הקהל, שתהיה רכה ולא מאיימת.
בעמידה זקופה, בעמידה בטוחה. להישיר מבט, שתשרה בטחון בפני
מי שאתם נעמדים.
נכון שהקהל כל פעם מתחלף ומשתנה ובכל פעם הביטחון שלכם נמצא במצב שונה.
אתם צריכים להראות מוכנים במאה האחוזים,
הקטעים שלכם אמורים להיות משופשפים,
ובה בעת משאירים מקום ומרחב לאלתור.
כל סטייה מהקו מחושבת כאילו בזה הרגע המצאתם את הגלגל.
והכי חשוב שיהיה לכם עניין, כאילו שזו הופעה ראשונה ואתם מתלהבים,
מתרגשים ומלאי אנרגיות חיוביות ומתלהבות. "הולכים להזיז הרים."
להזכירכם אתם מתרגשים, הקהל מתרגש, אתם בלחץ, הקהל בלחץ,
כשאתם לא בטוחים בעצמכם הקהל גם.
מה שיעשה אתכם למקצוענים בתחום זה, היא התמקדות והתחדשות.
שינון הקטעים ובאימונים בבית עד כדי דיוק בחומרים. יכולת יצירתית,
חופש פעולה לצאת מהקטע ולהיכנס מחדש לכל קטע.
גם אם בדרך תהיה לכם פשלה.
זכרו אם דבר מה לא הולך לכם.
אל תלחצו. צריך להרפות ולהמשיך ולחפש בדרך אחרת.
השקעת אנרגיה לא נכונה תוביל לנפילתכם שאין ממנה חזרה.

עמידה מול קהל ולהצחיק

🌹אם יש לכם צורך בהכנת מצגת אשר תעזור לכם במובנים מסוימים.
להכין אותה מראש ולהתאמן על דרך בה תציגו בפני המאזינים.
לא להיתקע עם המבטים במסך.
ושלא נדבר על תשוקה וכריזמה, לא כל אחד נולד עם זה.
כדאי ורצוי להוסיף הומור כדי להקל עליכם ועל השומעים. לא להתנשא על הקהל.
הקהל הוא חלק מכם הוא זה שירים אתכם או שיפיל אתכם.
השליטה היא בידיים שלכם.
אופן הריכוז, העמידה והטונים המשתנים בשטף הדיבור הוא אשר יישרה
ויחזק אתכם בעמידה אל מול הקהל. הם יהוו לכם יסודות בלתי מעורערים.
הופעות בפני ציבור, למשל, עדיין מהוות את הפחד הגדול ביותר של אנשים רבים.
ניתן "להפחית רגישות" של פחד זה על-ידי נקיטת צעדים
הדרגתיים בדיבורך בפני אנשים, תחילה בפני איש ידידותי אחד או שניים,
ובהמשך בפני קבוצות גדולות יותר של עמיתים לעבודה ו\או אנשים זרים.

🌹עיקרון של דבר הכל עומד ועובד ע"פ אישיותכם.
אתם אלה הניצבים בפני עצמכם ומגשרים בין האוזן השומעת לבין הלב הפועם.
תפקידו של הנואם חי בארץ שהכול בה אפשרי. דמיינו עצמכם כמו מלאכים:
מגשרים בין שמים וארץ, נשמה וגשמיות, בין האני ומגבלותיו,
בין המציאות והדמיון, בין מה שיש למה שיכול להיות.
הדמיון אינו סוף המציאות אלא תחילתה.
אם הנואם החשוף במגבלותיו יכול להצחיק, גם אתם יכולים.

🌹נורמן קאזנס, הסופר והראשון שזיהה את הפוטנציאלי הרפואי בשימוש בהומור, אמר פעם:
"אנשים הבאים לשמוע הרצאה נוטים להיות קשובים יותר אם המרצה מתבל את
דבריו בסיפורים משעשעים, הומור וצחוק.
לעומת זאת, אם אתם הולמים בהם ללא הרף בהצהרות חגיגיות,
תוכלו לצפות רק למבטים מזוגגים.
האם ההומור משנה את הגישה כלפי מצבים שיש בהם אתגר?
על פי מחקרים רפואיים, דיבור לפני קהל הוא אחד הדברים המעיקים ביותר
ברשימת פעילויותיו של אדם. אין לי כל דרך לאמת את העובדה מבחינה מדעית,
אבל ביכולתי להעיד, על סמך אלפי הרצאות שנשאתי בארבעים השנים האחרונות,
שגם הדובר וגם הקהל מסתדרים הרבה יותר טוב עם מעט הומור."

מאת: שלומי אלגוסי
050-7818483