קטעים קלסיים - פנטומימה

בעולם הפנטומימה ישנם קטעים שהם ונייטים (תהליך קצר) או קטעים קלסיים
וכל המציגים בפנטומימה צריכים לחוות אותם.
להלן כמה מהקטעים ה"קלסיים" עם תיאור קצר באשר לדרך שבה אתה יכול לבצע כל מערכון.
תיאורים אלה ניתנים רק כדי לעזור לך להבין את הקטע, לאלתר ולהוסיף מרכיבים אישיים שלך.

Leonid Engibarov
פנטומימאי הכי גדול שאני מכיר, ליצן מדהים, ליצן מצחיק. ליצן מיוחד במינו



הקיר.
הפנטומימאי נכנס ומתחיל ליצור קיר בלתי נראה מול עצמו.
הדבר נעשה על ידי כך שמניחים את הידיים, כשכפות הידיים פרושות,
לפני הגוף (הזרועות כפופות קמעה)
והאצבעות פרושות לרווחה כדי להדגיש כמה הקיר הוא נוקשה.
פתח את האצבעות, הפסק, הרפה את היד והניע את אותה היד הרחק
מהמרחב המהווה את הקיר.
כדי לקבל הבנה טובה יותר מאשר לדרך בה יש לבצע את התרגיל,
הנח את ידיך על קיר אמיתי ואז הרפה את הידיים.
כאשר תבצע את זה תרצה שהידיים ינועו בתנועה אחידה
(אל תדחוף את ידיך מבעד לקיר שזה עתה יצרת)
על ידי כך תניע את ידיך מהר יותר ובטירוף תעניק תחושה מוצקת יותר לקיר
הבלתי נראה הזה.

* * * * *
הקופסא.
כמו במקרה של הקיר, תרצה להראות את חלקה הפנימי והמוצק של הקופסא.
עבור עם ידיך וזרועותיך, ודחוף כלפי חוץ את צדי הקופסא כדי להקנות לה את הצורה.
אל תשכח לציין הימצאות חלק עליון.
בעת ההצגה הקופסא עשויה להפוך לתא טלפון שאתה לכוד בתוכו.
באגרוף קמוץ, הכה על קירות הקופסא.
(תוכל להוסיף סאונד למכה, תוך כדי שאתה מכה על הקיר אתה רוקע ברגל ימין)

* * * * *
הולך על חבל מתוח.
שני המערכונים האחרונים התעסקו בחפצים וכעת עליך ליצור דמות של הולך
אמיץ על חבל (או אולי מי שאינו כל כך אמיץ).
בעת ביצוע הקטע הזה התחל על ידי טיפוס על סולם דמיוני כדי להגיע
לרחבה ממנה יוצא החבל המתוח.
הנח את רגליך על החבל כדי לחוש אותו בדיוק כשם שמישהו טובל את קצה רגלו
בבריכה כדי לבדוק אם המים קרים.
חקה את המוט שההולך על החבל משתמש בו כדי לשמור על איזון.
זכור להניח את רגלך בתנוחה של עקב-אחר-אגודל וללכת בצורה זו כאשר
אתה נמצא עדיין על חבל מתוח.
נסה ליצור דברים שונים שאתה יכול לעשות ברגע שהשלמת הליכה אחת לאורך
החבל המתוח-עשה פנטומימה של להטוטי זריזות ידיים
(ג'גלינג) איזון על רגל אחת ועמידה על הראש.

* * * * *
משיכת חבל.
את הקטע הזה אפשר לעשות לבד או יחד עם קבוצה אלא שבביצוע יחיד יש צורך בעבודה נוספת.
תצטרך להראות איך אתה מושך בחבל ואחר-כך איך מישהו מושך אותך
(ואשר כמובן לא נמצא במקום אם אתה מבצע את התרגיל לב).
תרגיל מצוין יתקיים אם תוכל באמת לחוות את משיכת החבל על יד כך שתשיג
חבל אמיתי ותבצע משיכת חבל אמיתית עם כמה חברים.
התבונן בפעולות המשיכה ובתגובות אלה אשר נמשכים.
לאחר התרגיל הזה נסה לשחזר חלק מהפעולות והתגובות, ללא חבל.

מסודרים - מופע למבוגרים - פנטומימה ליצנית

הכנות
בכל מה שהועלה כאן בנושא הפנטומימה, המרכיב החשוב ביותר הוא זה
של התבוננות.
שים לב שוב ושוב, כיצד מצבים מתרחשים בעולם האמיתי כך שכאשר תציג
את המערכון או תעלה קטע בפנטומימה, הדבר ייראה ברור לקהל.
אם תתבונן בצורה שבה אנשים נעים, הדבר יסייע לך בהצגת "טיפוסים".
כדי להיות פנטומימאי גדול עליך להיות בעל מודעות תמידית באשר
להתנהגותם של אנשים.
הבט בכל פרט, כיצד אנשים פועלים כך שאם וכאשר תצטרך לחקות משהו,הדבר יחכה לך בתוך המוח שלך.
עבור ליצנים, הפנטומימה היא כלי שיש להשתמש בו כדי לבדר ולעורר צחוק.
בעמוד הבא על קומדיה פיזית ייכנס ליותר פירוט באשר לשימוש בפנטומימה ליצירת קומדיה.
ביצוע המערכונים כאשר אתה מעלה קטעים בפנטומימה אתה יוצר אשליה.
כל סצינה, מערכון או קטע חייבים להיות מושלמים כאילו באמת ביצעת את
הפעולה ואתה חייב להיות תמיד מודע למרחב ולגודל.
המרחב המתחייב למקום בו אתה נמצא במערכון ולמיקומם של הדברים\חפצים
הקיימים סביבך בעולם הפנטומימה. אם אתה מציג בפנטומימה שאתה נמצא במטבח לדוגמא,
זכור מיקומם של כל סיר וכל מחבת, מיקומו של הסכו"ם ואפילו מיקום הארונות.
אין דבר גרוע יותר בפנטומימה מאשר מי שפותח דלתות (ואינו סוגר אותן) ואז פוסע ישירות דרכן.
הגודל מתייחס לצורה ולמשקל של חפצים בעולם הפנטומימה שלך.
אם אתה עומד להראות כדור לקהל, איזה סוג של כדור זה?
כמה הוא שוקל? האם הוא עגול? האם הוא קשה או רך?
אלה סוגי השאלות שאתה חייב לשאול את עצמך לפני שאתה מעלה קטע או מערכון.
אם אתה לא בטוח במה שאתה עושה הקהל שלך לעולם לא ידע את התשובות.

אולג פופוב הליצן
050-7818483